Short tip:
Garść orzechów włoskich (czyli około 40 g) to blisko 260 kcal. Jednak kalorię to nie wszystko.
Oprócz nich dostarczymy bowiem około 6 g białka i 16 g wielonienasyconych kwasów tłuszczowych
oraz witaminy i składniki mineralne. Orzechy włoskie są zatem kopalnią minerałów i substancji,
których znaczenie dla naszego organizmu jest niepodważalne.Orzechy włoskie są pokarmem dla
naszego ciała i mózgu. Jeśli nie ma przeciwwskazań powinny stanowić element naszej codziennej
zdrowej diety. Można je dodawać między innymi do sałatek, muesli, jogurtów czy pieczywa. Orzechy,
podobnie jak nasiona roślin strączkowych są dla nas zastrzykiem wartościowego białka, składników
mineralnych i witamin. Zwiększają uczucie sytości, dlatego warto spożywać je jako przekąski.
Trzeba jednak pamiętać, że należą do produktów wysokokalorycznych, dlatego zalecane jest spożywane
ich w umiarkowanych ilościach. Jedzenie kilku orzechów włoskich dziennie wpływa na poprawę pracy
układu sercowo-naczyniowego, zmniejsza ryzyko występowania nowotworów, a co najważniejsze
odżywia nasz mózg! Rozsądna konsumpcja nie wpływa na wzrost masy ciała, ale może poprawić
kondycje naszego organizmu. Orzechy włoskie lub mieszanki różnych orzechów powinny znaleźć
się w diecie każdego dnia, nie tylko od święta.