Short tip:

WITAMINA D!
Pamiętajcie o niej szczególnie od października do marca. W sezonie jesienno-zimowym jesteśmy narażeni na jej niedobór,
co ma związek z brakiem odpowiedniego nasłonecznienia – 90% produkcji witaminy D zachodzi przez syntezę skórną.

GDZIE ZNAJDZIEMY NATURALNĄ WITAMINĘ D?
W drożdżach, niektórych rybach (łosoś, dorsz, tuńczyk, śledź, makrela, sardynki, węgorz), tranie, żółtku i nabiale.
Mniejsze ilości znajdują się w mięsie.

NA CO WPŁYWA WITAMINA D?
– Układ kostny: ma istotne znaczenie w kształtowaniu się kości i zębów.
– Układ nerwowy i mięśniowy: zwiększa masę mięśniową i siłę mięśni.
Wspomaga leczenie chorób autoimmunologicznych.
Zwiększa odporność. Zapobiega powstawaniu komórek nowotworowych.
– Układ rozrodczy: zwiększa rozrodczość. Stymuluje zdolność do regeneracji wątroby.
Wpływa na prawidłową pracę hormonów.

PAMIĘTAJ! Witamina D jest rozpuszczalna w tłuszczach. Należy ją przyjmować do posiłków, które w swoim
składzie zawierają tłuszcz. W ten sposób będzie mogła wchłonąć się do organizmu.

dietetyk medyczny
mgr Patrycja Sankowska

DIET-COACHING dietetyk Patrycja Sankowska